29 August 2009

Kisah Cinta Kami "Cinta Kolestrol" bab 3

Kami Kahwin Pada Jun 2005


Kami mengikat tali pertunangan hanya lebih kurang 5 bulan, dalam tempoh tersebut banyak perkara perlu disediakan. Kami terpaksa menempah baju nikah, malam berinai & baju sanding kat butik.. Sebab baju yang ada untuk disewa tidak mempunyai saiz XXXL..


Pada mulanya laili nak tempah baju kat tukang jahit kampung saje.. sebab kos jauh lebih murah.. tapi aku melarang. Sebab perkahwinan adalah sekali dalam hidup. Aku ingin mengabdikan yang terbaik buat kami berdua.. Rabak juga lah poket kami nak bayar kos jahit kat butik tu.. iyelah, labuci bersepah sana sini.. korset pun tempah jugak..


Tapi syukur, semua sudah selesai dan aku boleh fokus tentang masa depan dengan tenang.. Tak perlu nak berbelanja banyak nak dating ker apa ker. Hari2 dah jumpakan.. Namun ada juga mereka2 berbisik kenapa aku memilih isteri XXXL,katanya tak padan sebab aku ni ada rupa kononnya..


Tapi aku ignore jer.. bagi aku paras rupa jatuh no 2, jika gemuk boleh kurus.. tak lawa, boleh make up.. tapi kalau hati tak serasi tak leh nak bentuk lagi.. bagi aku laili adalah penenang jiwa aku.. aku happy hidup dengan dia.. sekarang usia perkahwinan kami sudah mencecah 4 tahun, walaupun belum ada rezeki untuk mempunyai anak.. aku tak kisah sebab rasa macam baru semalam kami bersanding.. Masih Honeymoon...


Kini, aku giat mempromosikan HPM kepada kengkawan supaya mereka dapat menikmati kehidupan yang lebih ceria.. Isteri ku sudah turun 11kg dlm 8 minggu.. dan dalam usaha untuk menurunkan lagi berat badan dia yang selama ini menjadi batal tidur malam ku.. he he.


Aku telah mendapat komisen HPM pertama untuk sales bulan 7..alhamdullilah sangat2.. at least dapat aku guna duit tu untuk beli jus mate untuk isteri ku.. save budget.. Kepada mereka yang nak turunkan berat badan jangan takut tentang budget, kerana bila dah turun 5 kg, mesti ada kawan yang tegur perubahan kita kan? so promosi kat mereka pulak.. kan dapat UNTUNG..


Kepada isteriku, abang alwayz love u .. abang harap ayang takkan lupakan lelaki ini yang mencintai diri ayang sepenuh hati sekiranya ayang kurus & langsing kelak !!

No comments:

Kenangan Aidilfitri 2009


Singah Ziarah